Tiniknek hasznos tanácsok,sok téma,és érdekességek.
Üdvözöllek az oldalamon,örülök hogy benéztél,nézz körül,és válogass,érezd jól magad :)
A gépkocsi elődje a lovaskocsi volt, amely szükségszerű átalakulásokon
ment át s ezáltal a lovat hőerőgép váltotta fel. Sok sikertelen
próbálkozás után a robbanómotor vált be az autók számára mint
járműmotor, a dízelmotort pedig általában a nagy tömegek mozgatására
tartották fent.
Az autógyártásba a japánok az elsők, de az USA is
közel jár hozzájuk és csak utánuk következik Európa, ahol persze szintén
remek vállalatok vannak.
Néhány fontosabb évszám az autó történetéből:
* Elsőként Nicolas Joseph Cugnot készített gőzhajtású járművet.
*
1771: Cugnot bemutatta az új járművet, de az elszabadult és ledöntött
egy falat. Ez volt az első közúti baleset a történelemben, melyet gépi
hajtású jármű okozott!
* 1769: Gőzgép feltalálása (James Watt)
* 1821: gőzgéppel hajtott postakocsi (Julius Griffith)
* 1807: Rivaz elnyerte "az éghető gáz vagy más anyagok robbanásának felhasználásából nyert motorerőért" szabadalmat.
* 1860: Lenoir szabadalmat kap olyan motorra, mely akár világítógáz, akár szénhidrogén-termék elégetésével üzemelhet
* 1862: négyütemű ciklusban dolgozó erőgép (Beau de Rochas)
* 1873: gőzüzemű La Mancelle (Amédée Bollée)
* 1876: első benzinmotor (Ottó)
* 1880: sűrített levegővel felfújt kerékköpeny (Dunlop)
*
1883: A Delamarre-Debouteville jármű, mely először világítógáz
segítségével, majd benzin által hajtott robbanómotor üzemeltetett – ez
az első olyan autó, mely mérhető sebességel tudott közlekedni
Az autó felépítése:
Az autónak 3 fő része van:
* motor, melynek feladata a gépkocsi hajtása.
* alváz: ezt két párhuzamos hossztartó alkotja, melyeket keresztmerevítők kapcsolják össze.
Az
alváz támasztékul szolgál a gépészeti szervek részére: motor,
erőátvitel (sebességváltó), hajtótengely, hátsó tengelyhíd a
kiegyenlítőművel (differenciál) és keréktengelyek, a kormánymű, a fékek
és a karosszéria rugalmas felfüggesztésére.
*
kocsiszekrény(karosszéria), az alvázhoz csatlakozik rugalmasan. Ez a
vezetőfülke és az utastér alkotója, amelyet folyamatosan tökéletesítenek
a kényelem és a biztonság érdekében.
A mai világban
nélkülözhetetlen lett az autó, hiszen nagyban megkönnyíti a közlekedést.
Annak ellenére, hogy szinte minden nap az úton történő balesetekről
hallunk, nem tudom mit kezdenénk nélküle.